Dat Squid Game de serie-game volledig veranderde, is duidelijk. Binnen 28 dagen bereikte de show 111 miljoen kijkers, waarmee de serie de cijfers crushte.
Daarna werd record na record verbroken, dus de aankondiging van het tweede seizoen leek een kwestie van tijd. En toen de wereld te horen kreeg dat het 26 december zover is, konden horrorliefhebbers hun geluk niet meer op.
Johnnie Walker x Squid Game
Om te vieren dat er weer Zuid-Koreaanse spelgekte naar je 6,1-inch-beeldscherm komt, lanceert Johnnie Walker Black Label de ‘Squid Game’ limited edition fles. Het flesontwerp van Black Label, met daarop nummers variërend van 001 tot 456 als eerbetoon aan de spelers in de serie, is een heerlijk collectors item. Het label heeft een stofpatroon met de textuur van het Squid Game-trainingspak en ook het logo is in het pak gehesen. De nummers zijn willekeurig, en dus mooi cadeau voor whisky- en serieliefhebbers. Of allebei.
The 456
Om in de stemming te komen is The 456-cocktail in het leven geroepen. ‘The 456′ is een cocktail met een vleugje mysterie en intensiteit, net als het spel zelf,’ zegt de beroemde Koreaans-Amerikaanse mixoloog Ginn Choe. ‘Hij is gemaakt met populaire en traditionele Koreaanse ingrediënten, zoals honing als zoetstof en gerstthee, bekend als bori-cha, die goed samengaat met het kruidige en de vanilletonen van Johnnie Walker Black Label.’
De komende tijd zul je veel meer van de co-branded-samenwerking zien en horen, want er staat veel op de planning. Zin in.