Rotterdam is een plek van uitersten. De Kuip is charmant door zijn historie, maar op het gebied van design wordt er ook lekker gepionierd. Hét voorbeeld: de eerste horlogeboetiek in Europa waar het vernieuwde architectonische concept van IWC Schaffhausen wordt toegepast.
Immersieve horloge-ervaring
That’s right. IWC Schaffhausen heeft deze week de officiële ceremonie en VIP-opening gevierd van hun nieuwe boetiek in 010. En dat is een presentje voor heel Nederland, want IWC is misschien wel het meest verfijnde luxe horlogemerk ter wereld. Daarbij komt dat binnen de boetiek een ‘vernieuwd architectonisch concept’ wordt toegepast, waardoor de boetiek zelf ook door een ringetje te halen is.
Door middel van touchscreen-technologie, technische wanden met horlogekasten en geïnstalleerde componenten van IWC-uurwerken is de ervaring binnen de boetiek geheel immersief en bovendien zeer indrukwekkend. Daarnaast is er een privélounge waar de ‘échte’ VIP’s toegang krijgen tot de vitrine waar de topstukken worden tentoongesteld.
IWC Schaffhausen brengt Zwitserse klasse naar Nederland
Enfin, die boetiek is een klasse apart, maar uiteindelijk staat heel die winkel er natuurlijk voor de horloges. En geloof ons, deze Zwitserse fabrikant brengt ware klasse naar de Lagelanden. Het merk bestaat sinds 1868 en staat nu al 150-jaar lang bekend om de technische kwaliteit die ze leveren. Daarnaast is IWC ook op de voorgrond gekomen door de kenmerkende gebruiken van titanium en keramiek en de robuuste chronografen en kalenders die ze bieden.
Met een assortiment dat van sportieve horloges tot elegante luxehorloges gaat, is er voor iedereen wat wils. Last but not least is ook bij IWC duurzaamheid een steeds belangrijkere rol gaan spelen in de laatste jaren. Dat laten ze zien door producten te gebruiken die generaties lang mee zullen gaan en bovendien circulair zijn. Met een IWC om de pols kan je dus eeuwen vooruit.
Nieuwe horlogeboetiek gevestigd in hartje Rotterdam
In hartje Rotterdam aan de Kruiskade 61 vinden we de boetiek van IWC Schaffhausen. “Met deze nieuwe boetiek wilden we het DNA van het IWC-merk omzetten in een architecturale vorm. De strakke lijnen, de krachtige contrasten en de technische texturen staan in perfecte balans met zones die uitnodigen tot een gezellig gesprek.” Zo vertelt Christian Knoopp, Creative Director van IWC Schaffhausen. En ze liegen niet bij IWC, de foto’s spreken namelijk boekdelen. Check het voor jezelf.