Bucketlist-dingen: surfen met een Breitling SuperOcean om je pols

Als er iets in ons leven hoge prioriteit heeft, dan is het onze bucketlist. En we mogen die list voor ons werk één voor één afstrepen. Deze keer mochten we op het strand de nieuwe Breitling SuperOcean checken en surfen op de golven van Bloemendaal aan Zee.

Surfen met de Breitling SuperOcean

Met de collectie van Breitling SuperOcean voel je jezelf als de levende surflegende Kelly Slater. Tenminste zo voelden wij ons toen we op de surfplanken stonden. Het (volgens sommigen) verouderde pilotenimago van Breitling mag dus linea recta de prullenbak in.

Breitling SuperOcean, Bucketlist-dingen: surfen met een <strong>Breitling SuperOcean</strong> om je pols
Redacteur Robin (in het midden, boven) in zijn habitat

28 referenties

De collectie bestaat uit maar liefst 28 referenties die zich allemaal richten op surfen, duiken en beach life. De SuperOcean is verkrijgbaar in de vier verschillende maten: 36 mm, 42 mm, 44 mm en 46 mm. Qua kastuitvoering heb je de keuze tussen roestvrij staal, staal/goud en een subtiele bronzen kast. De meeste modellen hebben een unidirectionele bezel (op de 46mm modellen na), waarbij gebruik wordt gemaakt van bidirectionele bezels met een gepatenteerde vergrendeling.

Alle horloges zijn verkrijgbaar in drie-rijige metalen armbanden met vouwsluitinig en micro verstelmechanismen. Is dat niet helemaal jouw ding? Dan kun je gaan voor rubberen bandjes voor de extra sportieve looks. Elke referentie in de nieuwe collectie wordt aangedreven door het 4Hz Breitling Calibre 17 automatisch uurwerk met 38 uur gangreserve. De SuperOcean modellen zijn getest op een waterdichtheid van 20 ATM / 200 meter. Handig, want wie er nou niet stijlvol de golven trotseren?

Breitling SuperOcean, Bucketlist-dingen: surfen met een <strong>Breitling SuperOcean</strong> om je pols

Ode aan Slaters vader

Eén van de paradepaardjes uit de collectie is ontworpen door Breitlings Surfer Squad, bestaande uit Kelly Slater, Stephanie Gilmore en Sally Fitzgibbons. We hebben het over de SuperOcean Automatic 42 Kelly Slater. Het speciale model gaat door het leven met de referentie: A173751A1O1S1. Dit horloge is geïnspireerd op de overleden vader van Kelly Slater. “Ik heb de afgelopen jaren samen met Breitling horloges ontworpen, maar vooral deze is zeer persoonlijk,” zei Slater. Deze klok heeft een militair groene rubberen band en een oranje wijzerplaat. Slaters vader droeg vroeger tijdens het surfen een horloge met een soortgelijke kleurstelling. Van dit model zijn er slechts 1000 gemaakt en is nu beschikbaar voor een kleine €4.900,-.

Breitling SuperOcean, Bucketlist-dingen: surfen met een <strong>Breitling SuperOcean</strong> om je pols

Prijskaartje om je pols

Je kunt het zo gek maken als je zelf wil, want ga je voor de bescheiden stalen SuperOcean ‘57 (referentie: A103703A1Q1W1), dan draag je hem al vanaf €4.350,-. Ga je liever voor die dikke 18k red gold – black (referentie: RB2010121B1S1), dan leg je hier €18.550,- voor neer. Hier check je de hele collectie.

Extraatje in coming: Breitling x Deus collab

Maar er is meer. In oktober lanceert Breitling samen met Deus Ex Machina een nieuw horloge. Het Australische lifestyle-merk bracht de Top Time Deus referentie: A233101A1A1 vorig jaar uit in een gelimiteerde oplage. Dit model was binnen twee weken uitverkocht, nog voordat ze in de winkels lagen. Het merk Deus Ex Machina is niet alleen voor echte motorfreaks of laid back surfers, maar hanteert de filosofie van vrijheid en plezier. Naar verwachting zal deze drop ook hard gaan, dus omcirkel oktober maar alvast in je agenda.

LEES OOK
Bentley reserveert spot in de streetwearwereld
Bentley reserveert spot in de streetwearwereld
De klassieke, Britse stijl van Bentley Motors lijkt gemaakt voor op maat gemaakt krijtstreeppakken of ligt in één lijn met de dandy-stroming. Máár het historische automerk zet…
De meest iconische campagnes van Kith
De meest iconische campagnes van Kith
Bij elke seizoenswisseling zitten wij vol ongeduld de insta-pagina van Kith te herladen. Sinds de eerste campagne van de streetweargiganten toveren ze alle Hollywood sterren namelijk om…
Oogverblindende Ferrari-video’s
Oogverblindende Ferrari-video’s
Een Ferrari is oogverblindend. En dat is ook waarom socialmediakanalen bepakt zijn met video’s van de Italiaanse kunststukjes. Daar pluk je als autoliefhebber de vruchten van. Van…
Wishlist-materiaal
Wishlist-materiaal
Jup, clichés als ‘We hebben nog niet met onze ogen geknipperd en het is al weer bijna kerst’ mogen weer uit de kast… Gift season staat nou…