The House of Bijan: de duurste mannenkledingwinkel ter wereld

Alles in het leven heeft een piek. Een toppunt, een climax. Van alles is er een beste, mooiste, nieuwste en het duurste. Wanneer het aankomt op retail is dit niet anders. En waar anders, dan in ‘the bigger, the better’- Amerika?  Je vindt de crème de la crème van de mannenkleding namelijk in Beverly Hills, in een kledingwinkel genaamd The House of Bijan.

Duurste mannenkleding: The House of Bijan

Een mooi pak hoeft je geen duizenden euro’s te kosten. Maar wanneer je er het geld voor hebt, kan het behoorlijk goed voelen om te investeren in een high end garderobe. Een winkel als The House of Bijan is dan ook een ware traktatie voor zij die het zich kunnen veroorloven. En laten we je alvast verklappen, dat zijn er niet veel. Dit is namelijk een winkel waar een standaard pak zo’n $10.000 kost en een stropdasje erbij je ook meteen $1.000 extra kost.

Schoenen gemaakt van krokodillen- en kangoeroeleer, parfum die gewoon naar geld moet ruiken en accessoires die je absoluut niet tijdens je avond stappen gaat durven dragen: een tripje naar The House of Bijan is niet aan de gemiddelde bankrekening besteed. Je komt hier dan ook niet zomaar binnen tijdens je stadswandeling, voor een bezoekje moet je een afspraak maken die goedgekeurd moet worden door zoon van de eigenaar.

De winkel is gevestigd op de beroemde straat ‘Rodeo Drive’ en is te herkennen aan de knalgele Bugatti Veyron van twee miljoen die nonchalant op de stoep voor de winkel geparkeerd staat. Het klantenbestand van de winkel is er niet eentje om je schouders voor op te halen. De top van de samenleving koopt hier namelijk z’n pakken. En dan hebben we het over Barack Obama, Ronald Reagan en Vladmir Putin. Maar ook Arnold Schwarzenegger, Michael Jordan, Tom Cruise en Giorgio Armani zijn hier geen onbekenden.

Het interieur van The House of Bijan is een unieke. Marmeren vloeren, details van het verfijnste houtwerk, een kristallen kroonluchter en kunstwerken die meer waard zijn dan een gemiddeld Nederlands dorp. Je checkt ’t zelf in de video hieronder!

LEES OOK
Bentley reserveert spot in de streetwearwereld
Bentley reserveert spot in de streetwearwereld
De klassieke, Britse stijl van Bentley Motors lijkt gemaakt voor op maat gemaakt krijtstreeppakken of ligt in één lijn met de dandy-stroming. Máár het historische automerk zet…
De meest iconische campagnes van Kith
De meest iconische campagnes van Kith
Bij elke seizoenswisseling zitten wij vol ongeduld de insta-pagina van Kith te herladen. Sinds de eerste campagne van de streetweargiganten toveren ze alle Hollywood sterren namelijk om…
Oogverblindende Ferrari-video’s
Oogverblindende Ferrari-video’s
Een Ferrari is oogverblindend. En dat is ook waarom socialmediakanalen bepakt zijn met video’s van de Italiaanse kunststukjes. Daar pluk je als autoliefhebber de vruchten van. Van…
Wishlist-materiaal
Wishlist-materiaal
Jup, clichés als ‘We hebben nog niet met onze ogen geknipperd en het is al weer bijna kerst’ mogen weer uit de kast… Gift season staat nou…