New in line: de vlotte Polestar 4 SUV Coupe

Polestar introduceert het vierde model binnen de familie, en wat voor één. De Polestar 4 SUV Coupé is de snelste productie-auto die tot nu toe is ontwikkeld en hij staat bol van de interessante snufjes en foefjes.

Ontmoet de Polestar 4

Een vierde kindje betekent voor Polestar dat het tijd was om de basis drastisch aan te pakken. De Zweden hebben de nadruk gelegd op comfort, prestaties én ervaring voor de achterpassagiers.

Designtechnisch heeft de Polestar 4 kenmerkende elementen afkomstig van de Polestar Percept. De scheiding van de dual blade koplampen zie je terug en het Polestar-logo is tot op de millimeter van onderaf verlicht. Daarnaast heeft de nieuwe Polestar een lagere neus, intrekbare deurgrepen en frameloze ramen.

Polestar 4, New in line: <strong>de vlotte Polestar 4 SUV Coupe</strong>
Foto: Polestar

Snelste Polestar

Met de snelste versie van twee elektromotoren zit je in 3,8 seconden op de 100 km/u. Dit is 0,9 seconden sneller dan de Polestar 3, en daarmee ook de snelste Polestar tot nu toe. Je hebt in deze versie 544 pk en 686 Nm koppel tot je beschikking en met een beetje normaal rijgedrag heb je tot 560 kilometer bereik.

Ga je voor de ‘goedkopere’ variant met één motor, dan duurt een sprint van 0 naar 100 3,6 seconden langer. Voor de minder snelle rekenaars onder ons: dat is een sprint van 7,4 seconden. Het vermogen bij deze versie bedraagt 272 pk en 343 Nm koppel, dus we hebben het hier over degelijke verschillen. Hoewel de andere versie sneller is, heeft deze variant wel een langere actieradius: tot 600 kilometer.

Polestar 4, New in line: <strong>de vlotte Polestar 4 SUV Coupe</strong>
Foto: Polestar

Technologische gadgets

Uitgerust met 12 camera’s, 1 radar en 12 sensoren heb je in de Polestar 4 áltijd overzicht. Sowieso zit je als bestuurder in een futuristische cockpit. Naast dat je een bestuursdisplay van 10,2-inch voor je neus hebt én een infotainmentscherm van 15,4 inch, zit in de Polestar ook een head-up display van 14,7 inch. Dat zijn een hoop inches aan technologie. Daarnaast is de Polestar 4 ook nog eens voorzien van 12 Harman Kardon luidsprekers.

Een achteruitkijkspiegel zoals je ‘m nu kent is verleden tijd. Bij de Polestar 4 is dit vervangen door een HD-scherm dat real-time beelden weergeeft van een op dak gemonteerde achteruitrijcamera. Wil je de passagiers achterin toch in de gaten houden, kun je met één druk het scherm veranderen in een traditionele spiegel.

Gepersonaliseerde uitrusting

Wil je nog een beetje extra schwung geven? Dan kan kun je áltijd uitbreiden. Er komt een Plus Pack met comfort- en technologische upgrades, en een Plus Pro Pack met onder meer een elektrochroom glazen dak en extra interieurverlichting. Tevens is er ook het Nappa Pack. Dan krijg je diervriendelijke bekleding, voorstoelen met ventilatie en massage én extra luidsprekers in de hoofdsteunen. Ga je voor de Performance Pack, dan word je voorzien van 22-inch lichtmetaal velgen, Brembo-remmen en goudkleurige afwerkingen in de remklauwen, ventieldopjes en gordels.

Naar verwachting wordt de Polestar 4 begin november 2023 gelanceerd. Hier in Europa moeten we nog even wachten tot begin 2024. En de prijs? Die zal rond de €60.000 hangen.

LEES OOK
Kamperen op topniveau
Kamperen op topniveau
Staat het plannen van je volgende trip nog op je to-dolijst? Dan heb we een extra, oldskooloptie voor je: kamperen. Maar dan wel in stijl. Cozy vibes,…
Tijdreizen in het adembenemende Dubai
Tijdreizen in het adembenemende Dubai
Als je aan iemand vraagt wat het eerste is waar diegene aan denkt bij de stad Dubai, dan krijg je antwoorden zoals: supercars, wolkenkrabbers, gemoderniseerd, fashion, olie,…
Naar de oorsprong van de blazer
Naar de oorsprong van de blazer
Voor je opa was het doodnormaal, op Wall Street ook. Maar in de informele kantoortuinen van vandaag is het een wat minder geziene gast: de blazer. Al…
Music voor alle Rebels
Music voor alle Rebels
Terwijl de één erg goed gaat op ‘oud en vertrouwd’ of ‘huisje, boompje, beestje’, wil de ander tegen álle stromingen in. Gewoon omdat gewoon ook maar zo…