Uniek in zijn ontwerp én in zijn ontwikkeling. Dat is de CUPRA DarkRebel voor je.
In Barcelona maakten we al kennis met de digitale versie, maar ondertussen heeft de ‘shooting brake‘ ook een fysieke versie.
Eerste auto ooit die in ‘Metahype’ is ontwikkeld
Deze fysieke versie is tijdens de IAA in München aan het publiek getoond. Daarmee onthullen ze eindelijk het ‘final design‘ dat er is gekomen nadat er in totaal 270.000 Tribe-leden via de virtuele Metahype van CUPRA een ‘DarkRebel’-ontwerp hebben ingediend. En drie keer raden wie er via diezelfde Metahype ook een ontwerp hebben ingediend? Inderdaad, wij. Zijn we best trots op, want het resultaat mag er zijn hoor.
CUPRA DarkRebel is een elektrische sportwagen
Bij die mening sluit jij je waarschijnlijk wel aan aan als je de provocerende lijnen en de radicale vorm van de DarkRebel ziet. Bedenk daarbij dat de wagen als tweezitter komt en je krijgt gelijk het idee dat je een elektrische sportwagen voor je neus hebt staan. De zogeheten ‘Spine’ van de DarkRebel is gemaakt van transparant materiaal, dat de voor- en achterkant met elkaar verbindt. Dit geeft het toch al sportieve uiterlijk alleen maar een boost. De lakkleur luidt ‘donkerviolette’, maar eigenlijk is er niet echt een vaste kleur aan te hangen, omdat deze bij verschillende perspectieven weer een nét iets andere kleur aanneemt.
Details van de DarkRebel
In totaal is de DarkRebel showcar 4,5 meter lang, met een breedte van 2,2 meter en een hoogte van 1,3 meter. En, zoals wel vaker bij elektrische auto’s, is het interieur van de DarkRebel compleet duurzaam ontwikkeld: bijna 90% van het interieur bestaat uit biologisch afbreekbaar bamboe. Allemaal leuk en aardig, maar waar het volgens ons pas echt om draait als het op het interieur aankomt, is het stuur. Deze is gebaseerd op de interactieve gamewereld, waardoor het stuur perfect in je handen ligt en hij bovendien alle bedieningselementen geïntegreerd heeft. Dat is pas een knap staaltje technologie.