De meesten van ons herkennen dit scherm vast wel. Pap en mam, de buurvrouw, je ex en je broertje komen met de bekende Netflix-gezichtjes of hun Facebookfoto op het startscherm voorbij voor je avondje Netflix & Chill. Maar als we de laatste berichtgeving vanaf de CES 2019 moeten geloven, is dat binnenkort voorbij…
Ai ai ai
Het Britse Synmedia presenteerde op de CES een systeem gebaseerd op AI, dat het delen van een Pay-TV account onmogelijk moet maken. Dat zou het einde van het delen van je Netflix account kunnen betekenen. Maar ook andere op abonnement gebaseerde tv zouden deze techniek kunnen gaan toepassen. Op dit moment is het bedrijf de software aan het testen op verschillende platformen, maar het is onbekend of Netflix hier bij zit en of ze überhaupt interesse hebben.
Netflix loopt echter ontzettend veel geld mis door het niet controleren van gedeelde accounts. Het zou voor hen dus interessant zijn om dit wel te doen. Maar elk nadeel heb z’n voordeel, volgens onze vrienden van Manners. Meer geld voor Netflix betekent ook meer (nieuwe) content. Er zal meer budget zijn voor het maken van nieuwe Netflix Originals of om licenties te kopen voor bestaande series en films.