In de rijke historie van auto’s en motorfietsen zijn fabrikanten nooit echt fan geweest van hout. Toch kán hout extra flair en authenticiteit geven aan het voertuig. Morgan Motor Company is één van de weinige uitzonderingen. George Woodman, die in het dagelijks leven Sébastien Valliergues heet, zag potentie in het gebruik van hout.
Sébastien is daarom unieke motorfietsen gaan customizen met houtenbekleding. Zijn laatste kunstwerk is de volledig gestroomlijnde Yamaha XSR700: een ware caféracer-transformatie.
George Woodman tovert de Yamaha XSR700 om tot caféracer
George Woodman Garage heeft de retrostijl van de MT-07 helemaal teruggebracht met de Hommage. Deze abnormale tweewiel-bolide is ontworpen als een echte caféracer. Een groot deel is gemaakt van écht beukenhout, zoals de custom made staart.
Je kan zien dat de tankdeksel nog steeds van een XSR is. De X-race uitlaat en wielcontouren zijn zo geverfd dat het op hout lijkt. Dit is gewoon een uniek plaatje dat ook nog eens rijdt als een maniak.
Lichter van stuk
Sébastien heeft niet stilgezeten en dat is dan ook zeker te zien. Hij heeft niks heel gelaten van de Yamaha XSR700. Om deze brute motor tot een rijdend kunstwerk te transformeren is er veel veranderd. In het begin was het totale gewicht van de motorfiets 186 kilogram. Op dit moment is de Hommage 180 kilogram.
Heb je nou het gevoel dat de Hommage speciaal voor jou is gemaakt? Dan is het zelfs nog mogelijk om hem zelf te halen. Sébastien gaf aan dat hij van de Hommage afstand zou willen doen voor de juiste prijs. Er is geen vaste prijs aan verbonden, dus de bidding war kan beginnen. De spiegels en de nummerplaat kunnen er in no time opgezet worden. Ready, set, go.
Foto’s: Jordan Devos