Black and Yellow is misschien wel een van de meest contrasterende en daarmee iconische colourways. Je verwacht het niet bij een Ducati, maar wel bij een Scrambler. En wat staat het goed op de Ducati Scrambler Full Throttle. Geen uitdaging is deze motor te groot. Cruisen door de straten van de stad, touren over dijkwegen of door de bergen, flaneren langs de stranden of hardcore op een flattrack circuit. We voelen de nieuwe Scrambler Full Throttle eens goed aan de tand.
Ducati Scrambler Full Throttle
Dat de Scrambler van Ducati al even meegaat is waarschijnlijk wel bekend. Het welbekende gat in de markt hebben ze goed gevonden en gedicht. Nu we enkele jaren verder zijn, is het Ducati Scrambler gamma nogal uitgebreid. Er zijn ondertussen een tiental varianten te kiezen. En is de 800cc die we in onze Scrambler Full Throttle hebben te weinig, dan kan je uiteraard ook kiezen voor een 1100cc. De 1100cc is goed voor 86pk. Op een motor van ongeveer 200 kilogram, zie je het voor je? Wij doen het met de 800cc die ook goed is voor een respectabele 73pk. Gegarandeerd speelplezier.
Revolutie
Het rijden van een Scrambler is niet zomaar een beweging, het is een door Ducati zelfbenoemde ‘Joyvolution’. En de Scrambler Full Throttle is niets minder dan dat. Super licht, lekker op de gashendel en het ultieme gevoel van vrijheid. Overigens is het natuurlijk niet de perfecte motor voor op de snelweg. Hij is natuurlijk ook gemaakt voor het bochtenwerk en de wat kortere ritjes. Al zijn de ritjes eigenlijk altijd té kort op de Scrambler. Elk moment dat je bijna afstapt, wil je nog een rondje. En nog een.
Wolf in schaapskleren
De Scrambler Full Throttle is zeker geen snelheidsmonster. Althans dat denk je als je erop rijdt. Toch gaat hij heerlijk snel door en rijdt het super easy. Uiteraard hou je de Panigale of xDiavel niet bij, maar daar is hij ook niet voor gebouwd. De 800cc rijdt heerlijk en is heel bereikbaar door het relatief lagere aanschafbedrag. Wil je net íets meer fun, spaar dan langer door voor de 1100cc. Het lijkt maar 13pk, maar dat is een aanzienlijk verschil. Uiteraard kan je ook een net iets ander model kiezen, zoals de Cafe Racer of de Flat Track. Voor de 800cc en 1100cc betaal je respectievelijk ruim €12k of ruim €15k.