Met Lamborghini en Oppo het circuit op

Dat we van Manify vaak op het circuit te vinden zijn moge duidelijk zijn. Zo hebben we enige tijd geleden onze racelicentie gehaald, knalden we met een elektrische auto over de baan, hebben we onze emoties de vrije loop mogen laten gaan en zijn we in een knotsgekke off-road rally circuit in Valkenswaard beland. Maar nu is het even different cook. We werden namelijk uitgenodigd door Oppo, een van de sponsoren van de Lamborghini Super Trofeo Cup om wat auto’s te gaan testen. Een Aventador en een Urus. Tuurlijk, why not. Wij haalden het kwijl van ons beeldscherm af en vlogen naar Rome, waar we op het circuit van Vallelunga ons kunstje mochten verrichten.

Oppo, Met Lamborghini en Oppo het circuit op

Oppo Find X

But first things first. We gingen dus op pad met Oppo, een smartphone merk uit China. Waar we nooit eerder van hadden gehoord. Toch hebben we het idee dat we dit merk in de toekomst vaker in iedereen zijn handen zullen aantreffen.

We mochten de Oppo Find X onder de loep nemen, het vlaggenschip toestel. Maar bovenop het vlaggenschip kwam nog een extraatje, want we mochten namelijk de Lamborghini Edition testen, in een Lamborghini. En die is me een partij gaaf!

Oppo, Met Lamborghini en Oppo het circuit op

Wat is er zo gaaf aan?

Ten eerste het uiterlijk. Het toestel heeft een mooie bolle vorm zonder inkepingen en is ongeveer even groot als mijn eigen iPhone 7 Plus. Wel iets smaller. Het scherm is 6.4 inch groot en heeft een heel licht gebogen scherm. Het toestel draait op Android software en alles is redelijk recht toe recht aan, net zoals je dat van andere Android toestellen gewend bent. Echter vallen er een paar dingen op.

De elektrisch uitschuivende camera aan de achterzijde werkt mega verslavend. Ofwel, druk de camera knop in en je camera schuift elektrisch naar boven. Ik had vroegah een Samsung D500 die dit ook kon, maar dan moest ik wel met mijn duim een flinke swipe omhoog maken. Bij dit toestel hoor je een klein motortje pruttelen wat voor een echte gadget nerd als ik echt heel tof kan zijn. We hebben een stuk of 180 keer random op deze knop lopen drukken. Omdat het zo leuk is. De kwaliteit van de camera is uitstekend te noemen. Overdag zit je met de 20 megapixel camera aan de achterkant en een 25 megapixel camera aan de voorzijde echt meer dan gebakken. Wat vooral opvalt is de kwaliteit van de camera als het pikkedonker is. Zelfs zonder flits weet de camera nog hele behoorlijke foto’s te maken.

Aan de achterzijde vind je onder de glazen behuizing een zwart koolstofpatroon met het Lamborghini logo, wat tussen het patroon en het glas in lijkt te zweven. Erg mooi gedaan. Maar ook het ‘ interieur’ is speciaal toegespitst op een Lamborghini Edition. Zo zijn de apps namelijk wat hoekiger afgewerkt en heeft iedere standaard app die op de Oppo zit wel een geel accent wat weer verwijst naar de accenten op een Lamborghini.

Oppo, Met Lamborghini en Oppo het circuit op

Licht zwaargewicht

Het toestel weegt slechts 186 gram, wat heel licht aanvoelt. Voor de normale Oppo Find X heb je een opslag van 256 GB aan geheugen, maar omdat de Lamborghini Edition net effe een tandje meer moet hebben, hebben ze daar 512 GB van gemaakt.

De Oppo Find X Lamborghini Edition heeft ook de beschikking tot SuperVOOC flash charge, wat staat voor retesnel opladen. Hoe snel dan? Je smartphone is al in 35 minuten volgeladen. Yes, in iets meer dan een halfuur heb je dus weer een volle batterij. Met een laadvermogen van ongeveer 50W en een batterij met een capaciteit van maar liefst 3400 mAh is dat echt rap te noemen.

Oppo, Met Lamborghini en Oppo het circuit op

Mocht je een zakelijke- en een privé telefoon hebben, maar niet met 2 smartphones rond willen lopen: De Oppo Find X heeft ruimte voor 2 nano simkaarten, ofwel dual sim. Mega chill, nooit meer een volle broekzak of 1 telefoon vergeten. De Oppo Find X is te verkrijgen in verschillende kleuren vanaf € 999 . De Lamborghini Edition alleen te verkrijgen in het zwart voor € 1.700.

Circuit

Goed, terug naar het circuit. We kregen de kans om zelf met een Lamborghini Urus op de openbare weg te knallen. En we mochten meerijden met een Aventador, die gebruikt wordt voor de Lamborghini Super Trofeo Cup. Helaas mochten we niet zelf op het circuit rijden, maar een coureur die zojuist klaar was met zijn kwalificatie ronde nam de tijd om even wat rondjes met ons te laten zien hoe het moet. Enne..dat is best gaaf. Je denkt vaak dat je heel goed kan autorijden en op het circuit ook heus wel de grenzen en de juiste lijnen op kan zoeken. Totdat je naast een professional zit die nog strak staat van de adrenaline van de kwalificatie en jouw ook nog even wil laten zien dat ie in vorm is.

Over Oppo

Oppo is inmiddels al 10 jaar aan de weg aan het timmeren om hét toonaangevende smartphone merk te worden waar jongeren voor kiezen. En niet zo’n heel gek idee, want 10 jaar geleden begonnen we allemaal selfies te maken. Destijds waren ze het eerste merk die smartphones met een 5- en 16 megapixel camera aan de voorzijde presenteerde. Oppo was ook het eerste merk dat de gemotoriseerde camera introduceerde, en dat is dus echt een coole functie.

In 2017, werd OPPO gerangschikt als het nummer 4 smartphonemerk wereldwijd. En vandaag de dag zijn ze te koop in 31 landen.

 

Oppo, Met Lamborghini en Oppo het circuit op   Oppo, Met Lamborghini en Oppo het circuit op Oppo Lamborghini 3    Oppo Lamborghini 2

Oppo Lamborghini

LEES OOK
Oogverblindende Ferrari-video’s
Oogverblindende Ferrari-video’s
Een Ferrari is oogverblindend. En dat is ook waarom socialmediakanalen bepakt zijn met video’s van de Italiaanse kunststukjes. Daar pluk je als autoliefhebber de vruchten van. Van…
Wishlist-materiaal
Wishlist-materiaal
Jup, clichés als ‘We hebben nog niet met onze ogen geknipperd en het is al weer bijna kerst’ mogen weer uit de kast… Gift season staat nou…
Bentley reserveert spot in de streetwearwereld
Bentley reserveert spot in de streetwearwereld
De klassieke, Britse stijl van Bentley Motors lijkt gemaakt voor op maat gemaakt krijtstreeppakken of ligt in één lijn met de dandy-stroming. Máár het historische automerk zet…