Groter dan de sport zelf: Super Bowl. Groter dan Super Bowl: de half-time-show én de commercials met de állergrootste namen van het moment. Afgelopen nacht was het weer feest. We zetten de beste, grappigste, bizarste ‘reclames’ van de 57e Super Bowl voor je op rij.
Super bowl 2023 is een ware spektakel
De half-time-show was deze keer voor droomvrouw Rihanna. Plot twist: ze kwam niet alleen. De zangeres is opnieuw zwanger en dit leek haar een goed moment om dat met de wereld te delen. Tja, dat noem je nou je rentree maken in stijl.
Naast Rihanna’s show, en, je zou het bijna vergeten, de overwinning van Kansas City Chiefs, kwamen er nog véél meer sterren voor de ogen van miljoenen mensen. Kijk maar mee:
PopCorners Breaking Bad
Hoewel Breaking Bad al even van de buis is, leven legendes Walter White en Jesse Pinkman voort. Daar heeft het merk PopCorners handig gebruik van gemaakt. Het mooie is: er zit best wel wat serieus acteerwerk in én het roept nostalgische gevoelens op. Een aantal allesomvattende scènes zijn gepropt in deze commercial waarin er air popped snacks worden gemaakt in plaats van crystal meth.
Dunkin’ ‘Drive-Thru’ Starring Ben
Het stel Ben Affleck en J.Lo samen in een Super Bowl-commerical. Dat vinden de mensen leuk. Affleck maakt iedereens dag als Dunkin’ Donuts-medewerker en op het eind komt Jennifer in beeld. Ze vraagt even doodleuk aan hem: ‘Is dit wat je doet als je zegt dat je de hele dag gaat werken?’
The Jeep 4xe “Electric Boogie”
Jeep viert de uitbreiding van de geëlektrificeerde line-up. In de commercial zie je twee verschillende plug-in voertuigen: de Jeep Wrangler 4xe en de Grand Cherokee 4xe. De Jeeps toeren samen met een aantal diersoorten onder het genot van een klassiek nummer Electric Boogie. De originele artiest van het nummer is reggaezangeres Marrcia Griffiths. Samen met Grammy-winnaar Shaggy en drie opkomende artiesten Jamila Falak, Amber Lee en Moyann is er een geremixte versie uitgebracht.
‘Deze nieuwe campagne toont ons wereldwijde 4xe-elektrificatieportfolio door de leuke, luchtige geest van het merk Jeep vast te leggen en te vieren’, zegt Leo Christian Meunier. Daar kunnen wij onszelf wel in vinden.
Great Acting or Great Taste?
Kun je de realiteit nog onderscheiden van het acteerwerk? Dit is wat Pepsi laat zien in de Super Bowl-commercial. Met de geliefde acteur Ben Stiller komen legendarische filmscènes en Pepsi’s vraag aan jou: ‘So, was Ben’s reaction #RealOrActing?
Stiller eindigt de commercial als de net zo geliefde Zoolander met de woorden ‘Echt belachelijk lekker.’ Het zou ook wat zijn als hij het vies vindt…
Doritos: Jack’s New Angle
De wereldberoemde rapper Jack Harlow maakte een carrièreswitch tijdens zijn Super Bowl-debuut. Als Jack in de studio een instrument ziet in de vorm van zijn favoriete snack betovert dit de muziekindustrie. Jack stopt met rap om met triangeloptredens, merchandise en muzikale lessen de wereld te veroveren. In de laatste scène wordt hij nog vergezeld door muziekiconen Missy Elliott en Elton John. En dat alles voor de nieuwe smaak Sweet & Tangy BBQ.
Super Mario Bros
Nog een commercial die inspeelt op nostalgie. Het legendarische duo Mario en Luigi kwamen op de stadionbeeldschermen met een eerbetoon aan de klassieke Mario Rap. Dit was het introlied van Super Mario Bros Super Show dat verscheen tussen 1989 tot 1991. Dit hebben ze gedaan ter promo van de Super Mario Bros. Movie die je begin april kunt checken.