Geniale Nike-ad: ‘Winning isn’t comfortable’

CREDITS: Thomas Serer | Unsplash

Niet lopen, maar strompelen. Niet kunnen zitten. En de hele dag een zeurende pijn. Het klinkt als de hel, maar juist die pijn is van winnaar.

Dit is, in onze ogen, de nieuwe boodschap van Nike en Nike Running. In een geniale ad worden strompelende mensen gefilmd, terwijl Love Hurts van Nazareth op de achtergrond gloort.

‘Winning doesn’t always feel like winning’

Niet veel later horen we een radiopresentator zeggen: ‘Deze is voor iedereen die gisteren een marathon heeft gelopen.’ En dan is het ineens duidelijk: het zijn geen stumpers, maar winnaars.

Het marketingteam verdient een applaus

Daarna sluit Nike de korte, maar krachtige ad af met: ‘Winning isn’t comfortable’. Zo, die is recht in de roos. Tel daar de caption ‘Winning doesn’t always feel like winning’ bij op, en het marketingteam verdient een applaus. Net zoals de marathonlopers.

Dat is ook te lezen in de reacties. De loftrompet wordt gestoken: ‘No Pain No Gain!!’ en ‘Facts! I was having marathon flashbacks while watching this lol’ zijn reacties die veel interactie opleveren. En terecht, toch?

LEES OOK
Pinterest Drop #67: Lake Como
Pinterest Drop #67: Lake Como
Pinterest is een onderschat fenomeen. Deze inspiratiesite heeft alles om jou te inspireren voor een onderdeel van leven: van mode tot interieur en van lifestyle-tips tot reiscontent.…
Samba, samba: de ultieme Joga Bonito-compliatie
Samba, samba: de ultieme Joga Bonito-compliatie
Nostalgie en mythische voetbalkwaliteiten ten top. Héél veel anders kunnen we deze ultieme Joga Bonito-compilatie niet omschrijven. De tijd van Joga TV, met als presentator Eric Cantona,…
Weekend Desires #360
Weekend Desires #360
Het is je weer gelukt: je hebt het weekend overleefd. Knap, hoor. Vier het met onze desires van The Gram: View this post on Instagram A post…
Bentley reserveert spot in de streetwearwereld
Bentley reserveert spot in de streetwearwereld
De klassieke, Britse stijl van Bentley Motors lijkt gemaakt voor op maat gemaakt krijtstreeppakken of ligt in één lijn met de dandy-stroming. Máár het historische automerk zet…