Niet lopen, maar strompelen. Niet kunnen zitten. En de hele dag een zeurende pijn. Het klinkt als de hel, maar juist die pijn is van winnaar.
Dit is, in onze ogen, de nieuwe boodschap van Nike en Nike Running. In een geniale ad worden strompelende mensen gefilmd, terwijl Love Hurts van Nazareth op de achtergrond gloort.
‘Winning doesn’t always feel like winning’
Niet veel later horen we een radiopresentator zeggen: ‘Deze is voor iedereen die gisteren een marathon heeft gelopen.’ En dan is het ineens duidelijk: het zijn geen stumpers, maar winnaars.
Het marketingteam verdient een applaus
Daarna sluit Nike de korte, maar krachtige ad af met: ‘Winning isn’t comfortable’. Zo, die is recht in de roos. Tel daar de caption ‘Winning doesn’t always feel like winning’ bij op, en het marketingteam verdient een applaus. Net zoals de marathonlopers.
Dat is ook te lezen in de reacties. De loftrompet wordt gestoken: ‘No Pain No Gain!!’ en ‘Facts! I was having marathon flashbacks while watching this lol’ zijn reacties die veel interactie opleveren. En terecht, toch?