Geniale Nike-ad: ‘Winning isn’t comfortable’

CREDITS: Thomas Serer | Unsplash

Niet lopen, maar strompelen. Niet kunnen zitten. En de hele dag een zeurende pijn. Het klinkt als de hel, maar juist die pijn is van winnaar.

Dit is, in onze ogen, de nieuwe boodschap van Nike en Nike Running. In een geniale ad worden strompelende mensen gefilmd, terwijl Love Hurts van Nazareth op de achtergrond gloort.

‘Winning doesn’t always feel like winning’

Niet veel later horen we een radiopresentator zeggen: ‘Deze is voor iedereen die gisteren een marathon heeft gelopen.’ En dan is het ineens duidelijk: het zijn geen stumpers, maar winnaars.

Het marketingteam verdient een applaus

Daarna sluit Nike de korte, maar krachtige ad af met: ‘Winning isn’t comfortable’. Zo, die is recht in de roos. Tel daar de caption ‘Winning doesn’t always feel like winning’ bij op, en het marketingteam verdient een applaus. Net zoals de marathonlopers.

Dat is ook te lezen in de reacties. De loftrompet wordt gestoken: ‘No Pain No Gain!!’ en ‘Facts! I was having marathon flashbacks while watching this lol’ zijn reacties die veel interactie opleveren. En terecht, toch?

LEES OOK
Hier is de ultieme Architecture Watchlist
Hier is de ultieme Architecture Watchlist
Onze liefde voor architectuur reikt ver. Dat delen vaak: van mooie Stories tijdens onze trip tot architectonische hoogtepunten via ons platform. Die hartstocht is niet aan komen…
Tijdreizen in het adembenemende Dubai
Tijdreizen in het adembenemende Dubai
Als je aan iemand vraagt wat het eerste is waar diegene aan denkt bij de stad Dubai, dan krijg je antwoorden zoals: supercars, wolkenkrabbers, gemoderniseerd, fashion, olie,…
Naar de oorsprong van de blazer
Naar de oorsprong van de blazer
Voor je opa was het doodnormaal, op Wall Street ook. Maar in de informele kantoortuinen van vandaag is het een wat minder geziene gast: de blazer. Al…
Music voor alle Rebels
Music voor alle Rebels
Terwijl de één erg goed gaat op ‘oud en vertrouwd’ of ‘huisje, boompje, beestje’, wil de ander tegen álle stromingen in. Gewoon omdat gewoon ook maar zo…