Sociale media is tegenwoordig een slagveld geworden waarin merken strijden om jouw aandacht.
Van zelfbenoemde influencers die je weer een magische huidcrème proberen aan te smeren tot salesbedrijven die je een pot met goud beloven.
Socialmediacampagnes die je aandacht verdienen
Die nietszeggende campagnes komen ons ondertussen de strot uit. Merken die buiten de gebaande paden treden lijken een zeldzaamheid te worden, maar ze zijn zeker nog niet uitgestorven. Geloof ons maar. Het heeft ons heel wat hersencellen gekost, maar na eindeloos scrollen hebben we dé socialmediacampagnes gevonden die wél onze aandacht trekken en vasthouden. En de ervaring leert: humor blijft koning.
IKEA vs Balenciaga
IKEA die de draak steekt met Balenciaga. Wij houden ervan. Want, even serieus: welke gek tikt er $925 neer voor een omgeslagen handdoek? Onze Zweedse vrienden denken er precies hetzelfde over.
Choose your fighter:
BALENCIAGA vs. IKEA pic.twitter.com/7Sf6D4Cd0B
— Complex Style (@ComplexStyle) November 15, 2023
Grafisch ontwerper vacature van Los Angeles
Tja, als je geen grafisch ontwerper in dienst hebt, wordt het lastig om een mooie vacature in elkaar te zetten. Met deze campagne maakte de stad van Los Angeles het in ieder geval duidelijk dat ze hard toe waren aan een grafische ontwerper.
https://t.co/rVbTTIAFBR pic.twitter.com/At6GOD6MP5
— City of Los Angeles – Jobs (@Citylajobs) January 18, 2018
LEGO
Een vaag bericht posten waardoor iedereen zich afvraagt wat er aan de hand is om vervolgens heel subtiel je product te promoten. Geniaal van LEGO.
— LEGO (@LEGO_Group) June 3, 2024
Crocs
Als je Crocs volgt op sociale media, – aanrader trouwens – weet je dat ze wel vaker dit soort posts online pompen. Mogen ze vaker doen als je het ons vraagt, want door dit soort simpele content liggen wij dubbel van het lachen.
It’s not you, it’s the 4WD pic.twitter.com/caTMrjjfm6
— Crocs (@Crocs) April 12, 2023
Liquid Death
Wat ons betreft verdient Liquid Death ook zeker een follow op de socials. Het watermerk met een Monster-achtig blikje post eens in de zoveel tijd hilarische content, waar ze meteen slim hun producten mee promoten. Vaak doen ze dat als reactie op haatcomments, wat voor heerlijke beelden zorgt.
At Liquid Death, we take the internet’s complaints very seriously. So when a random internet troll left a comment that they’d rather “lick sweat off a fat guy’s back than drink Liquid Death” we knew we had to do something. #liquiddeath pic.twitter.com/D7tLOtC6Ok
— Liquid Death (@LiquidDeath) July 26, 2023
BIC
Wie had verwacht dat een campagne met twee tegenpolen in de vorm van Snoop Dogg en Martha Stewart een succes zou worden? Nou, wij niet. Maar bij BIC hadden ze juist een geweldig idee klaarliggen voor de tegenpolen.
Right on ‘Que. EZ Reach lighters are perfect for firing up your grill and lighting up your chill sesh.
Shop EZ Reach lighters here: https://t.co/qvIIPjIlJH pic.twitter.com/3abGkhaYJI
— BIC (@BICGroup) May 3, 2022
Skoda
Inspelen op virale video’s. Laat dat maar aan Skoda over.
@skoda.hu A Skoda mindig is gyorsan reagált a trendekre. És nincs ez másként most sem. 😁 #hawktuah #hawktuahgirl #hawktuahcar #skoda #skodaoctavia #car #carporn #carsoftiktok #carslover #skodamagyarorszag #foryouba #trend #hawk #hawktuahtrend