Humor is king: de grappigste socialmediacampagnes ooit

CREDITS: IKEA UK

Sociale media is tegenwoordig een slagveld geworden waarin merken strijden om jouw aandacht.

Van zelfbenoemde influencers die je weer een magische huidcrème proberen aan te smeren tot salesbedrijven die je een pot met goud beloven.

Socialmediacampagnes die je aandacht verdienen

Die nietszeggende campagnes komen ons ondertussen de strot uit. Merken die buiten de gebaande paden treden lijken een zeldzaamheid te worden, maar ze zijn zeker nog niet uitgestorven. Geloof ons maar. Het heeft ons heel wat hersencellen gekost, maar na eindeloos scrollen hebben we dé socialmediacampagnes gevonden die wél onze aandacht trekken en vasthouden. En de ervaring leert: humor blijft koning.

IKEA vs Balenciaga

IKEA die de draak steekt met Balenciaga. Wij houden ervan. Want, even serieus: welke gek tikt er $925 neer voor een omgeslagen handdoek? Onze Zweedse vrienden denken er precies hetzelfde over.

Grafisch ontwerper vacature van Los Angeles

Tja, als je geen grafisch ontwerper in dienst hebt, wordt het lastig om een mooie vacature in elkaar te zetten. Met deze campagne maakte de stad van Los Angeles het in ieder geval duidelijk dat ze hard toe waren aan een grafische ontwerper.

LEGO

Een vaag bericht posten waardoor iedereen zich afvraagt wat er aan de hand is om vervolgens heel subtiel je product te promoten. Geniaal van LEGO.

Crocs

Als je Crocs volgt op sociale media, – aanrader trouwens – weet je dat ze wel vaker dit soort posts online pompen. Mogen ze vaker doen als je het ons vraagt, want door dit soort simpele content liggen wij dubbel van het lachen.

Liquid Death

Wat ons betreft verdient Liquid Death ook zeker een follow op de socials. Het watermerk met een Monster-achtig blikje post eens in de zoveel tijd hilarische content, waar ze meteen slim hun producten mee promoten. Vaak doen ze dat als reactie op haatcomments, wat voor heerlijke beelden zorgt.

BIC

Wie had verwacht dat een campagne met twee tegenpolen in de vorm van Snoop Dogg en Martha Stewart een succes zou worden? Nou, wij niet. Maar bij BIC hadden ze juist een geweldig idee klaarliggen voor de tegenpolen.

Skoda

Inspelen op virale video’s. Laat dat maar aan Skoda over.

@skoda.hu

A Skoda mindig is gyorsan reagált a trendekre. És nincs ez másként most sem. 😁 #hawktuah #hawktuahgirl #hawktuahcar #skoda #skodaoctavia #car #carporn #carsoftiktok #carslover #skodamagyarorszag #foryouba #trend #hawk #hawktuahtrend

♬ Mzda_sp3 – mzda_sp3

Source:
LEES OOK
Hier is de ultieme Architecture Watchlist
Hier is de ultieme Architecture Watchlist
Onze liefde voor architectuur reikt ver. Dat delen vaak: van mooie Stories tijdens onze trip tot architectonische hoogtepunten via ons platform. Die hartstocht is niet aan komen…
Weekend Desires #365
Weekend Desires #365

Eén van de laatste vakantieweekenden staat voor de deur. Begin ‘m zoals je gewend bent: met de allermooiste dames van The Gram.