Kledingmerken die de interieur game hebben uitgespeeld

CREDITS: P.A.M. (Perks and Mini)

Een boek beoordeel je niet op zijn kaft. Of, nouja, je probeert het niet te doen.

In werkelijkheid hebben we binnen enkele seconden ons oordeel al gevormd. Thin-slicing, noem je dat. Zo heel open-minded zijn we dus niet met zijn allen.

Het belang van eerste indrukken

Dit maakt het belang van eerste indrukken – en dus kleding – duidelijk. Leren handschoenen en brogues? Gozer, kom padellen. Laaghangende versleten spijkerbroek en afgetrapte sneakers? Het kantoor van de UWV is linksaf. Het is nou eenmaal hoe het menselijke brein werkt. Voordat je jezelf hebt voorgesteld vullen ze in hun hoofd de rest al in – wat voor werk je doet, welke hobby’s je hebt en hoe je je huis inricht. En dat allemaal op basis van je outfit.

Kledingmerken die ook de homeware-industrie domineren

Wat ons betreft is dat best logisch, want kleding is steeds meer een verlengstuk van je stijlkeuzes geworden. Iemand die elke dag kleurrijke bloemenprints draagt, heeft waarschijnlijk weinig zwarte meubels in huis. Iemand die vooral goed gaat op outerwear, richt zich eerder ‘buitenesthetiek’ zoals een Aziatische houten vlonder. Kleding vormt dus eigenlijk het cement van je stijl. Precies om die reden hebben kledingmerken ondertussen door dat er ook een enorme markt ligt in de homeware-industrie. Wij zetten de kledingmerken op een rijtje die ook domineren op het gebied van homeware.

Kith

Bij Kith ligt het eindbazen-gehalte altijd duizelingwekkend hoog. De campagnes spreken volume met bijvoorbeeld een sigaarrokende Brian Cox en een nonchalante Adrien Brody in de spotlights. Die verfijnde smaak brengen ze ook regelmatig in de vorm van homeware op de markt, met items die alleen geschikt zijn voor de woonkamers van échte eindbazen.

A Bathing Ape

Sinds de oprichting van het merk gaan BAPE en interieur hand-in-hand. En dat is met de kenmerkende camo-print van het merk in je achterhoofd, no surprise. Dit merk domineert niet alleen binnen de woningen, maar ook daarbuiten. Vraag het maar aan Blueface. Wat ons betreft gaat dat ook te ver, maar BAPE in huis? Ja, daar zeggen wij ook geen ‘nee’ tegen.

Supreme

Supreme in deze lijst is een inkoppertje, natuurlijk. Hypebeast willen alles hebben. Zelfs voor een opblaasbare strandbal – die werkelijk nooit mee gaat naar het strand – staan Supreme liefhebbers uren in de rij. Ondertussen hebben ze een heel uitgebreid repertoire opgebouwd en zijn er zelfs LED Air Hockey Tafels van het merk verkrijgbaar. Het huis van een ware hypebeast is niet compleet zonder een homeware-product van Supreme.

Perks and Minis (P.A.M.)

Het drukste bijtje van allemaal als het op het gebied van interieur aankomt: Perks and Minis. De kunstzinnige wax kaarsen en karakteristieke keramieken vazen zijn een waardige toevoeging aan de collecties, maar de Weirdo- en Marpi Toy zijn de echte homeware-hits van dit opkomende merk.

Off-White

Voordat hij furore maakte met zijn eigen label Off-White, studeerde Virgil Abloh de wetten van architectuur. Reken er dus maar op dat deze creatieveling ook gevoel heeft voor inrichting. Dat bewees hij in 2017 al in samenwerking met Vitra tijdens de TWENTYTHIRTYFIVE-expositie, maar in 2019 kwam de media al helemaal bloemen tekort voor de samenwerking met IKEA. En terecht, want de hype rondom items als de ‘WET GRASS’ en de ‘KEEP OFF’-mat blijft unmatched

Aimé Leon Dore

Waar homeware voor de meeste kledingmerken nog een sprong in het diepe is, duikt Aimé Leon Dore zonder angst in alle onbekende wateren. De ene keer toveren ze een Porsche om tot een kunststuk voor prive-jet-eigenaren en de andere keer openen ze de deuren van een eigen café in New York City. Safe to say dat de visie verder reikt dan de kledingkast. Of die had door ALD zelf ontworpen moeten zijn. Het kledingmerk staat binnen de interieur game al jarenlang als eindbaas bekend.

LEES OOK
Het ijzersterke whiskyverhaal van Jura
Het ijzersterke whiskyverhaal van Jura
Het onbereikbare bereikbaar maken. Iets waar we vaak, in woord en geschrift, over vertellen. En precies dat doet Jura met zijn whisky’s al sinds 1810, vanaf het…
Weekend Desires #360
Weekend Desires #360
Het is je weer gelukt: je hebt het weekend overleefd. Knap, hoor. Vier het met onze desires van The Gram: View this post on Instagram A post…
Bentley reserveert spot in de streetwearwereld
Bentley reserveert spot in de streetwearwereld
De klassieke, Britse stijl van Bentley Motors lijkt gemaakt voor op maat gemaakt krijtstreeppakken of ligt in één lijn met de dandy-stroming. Máár het historische automerk zet…