Deze creatives nemen de golfindustrie over

CREDITS: Adrian Hernandez | Unsplash

Als we aan jou vragen om de gemiddelde zondagmiddag golfer te schetsen, krijgen we waarschijnlijk een 60-jarige man voorgeschoteld die een Tesla rijdt en bij de bank werkt.

Cultuur neemt ook de golfindustrie over

Eerlijk is eerlijk, over het algemeen klopt dit beeld waarschijnlijk ook wel. En toch is het een beetje old fashioned om de hele golf-industrie over deze kam te scheren. In de afgelopen jaren is de Afro-Amerikaanse cultuur namelijk niet alleen meer trendbepalend wanneer het aankomt op streetwear en lifestyle, maar ook zeker wanneer het gaat om golf. Vroeger waren Lee Elder en Calvin Peete pioniers als het aankwam op de kleurbarriére doorbreken, en ondertussen heeft Tiger Woods als G.O.A.T. van de sport helemaal voor een 90-degree turn gezorgd.

Ondertussen zijn deze vernieuwers niet alleen meer op de golfbaan te vinden, maar ook daarbuiten. Er zijn steeds meer invloedrijke figuren die golf op een eigenzinnige manier een draai geven, en die de sport naar een hoger niveau leiden. Wij hebben de meest invloedrijke mensen die de Afro-Amerikaanse cultuur overbrengen aan de golfsport haarfijn op een rijtje gezet.

Tiger Hood

De beste golfers spelen niet altijd op een strakke egale groene baan. Patrick Barr scoort namelijk al jarenlang hole-in-one’s op de straten van Manhattan. Niet heel gek ook dat hij ‘Tiger Hood’ als bijnaam heeft gekregen. Sinds Tiger Hood in 2009 begon met op straat golfen, heeft hij steeds meer faam vergaard om zijn unieke stijl van golfen. Ondertussen heeft hij zelfs campagnes met golfmerken zoals Malbon, en speelt hij zelfs potjes met  Ed Sheeran, Eric Andre en Benny Blanco.

Andrew Haynes

De échte golfers onder ons hebben vast wel eens gehoord van ‘Fairgame’. Deze app verbindt alle golfers ter wereld met elkaar, en de bedenker achter deze app heet Andrew Haynes. De app biedt een platform om scores te loggen terwijl je bezig bent en trekt wereldwijd gebruikers aan. Andrew  Haynes heeft zelfs een ware Fairgame podcast, waarin professioneel golfer Adam Scott de mede-host is en waarin ze discussies voeren met erkende namen van de golfindustrie. Deze man brengt verbindt de golf community met elkaar.

Roger Steele

“I’m one of the coolest people playing golf right now.”  Dat waren de woorden die Roger Steele uitsprak in een Instagram-post die in 2020 viraal ging. Sindsdien is hij een erkende pionier in de golfindustrie en host hij de Youtube-serie ‘Range Talk with Callaway Golf’. Bovendien is Steele een hele aardige golfer, ook niet bepaald onbelangrijk. Roger zorgt ervoor dat de jeugd steeds meer in contact komt met een sport die toch merendeels wordt gedomineerd door ‘oud volk’.

Jacques Slade

Acteur, rapper en sinds kort de ‘Youtube Sneaker Unboxing King’. Dat is Jacques Slade voor je. Hij geeft via Youtube inzicht in nieuwe releases van de dikste merken en focust zich dan vooral op de sneakercultuur die zich richt op golf. Ondertussen is hij een serie gestart genaamd Voices samen met de PGA Tour, hierin verkent hij verschillende elementen van de sport en gaat hij met celebrities zoals Macklemore en Bogey Boys in gesprek over de sport.

Olajuwon Ajanaku

Last but not least is er nog Olajuwon Ajanaku. Deze multi-getalenteerde man is niet alleen professioneel golfer, maar ook nog eens creatief directeur van ‘Eastside Golf’, het merk dat hij zelf heeft opgericht. Eastside Golf maakte grote indruk toen er samenwerkingen kwamen met Jumpman, omdat dit het eerste golfmerk was dat een samenwerking op zo’n groot niveau fixte. Sindsdien wordt het merk omarmd door mensen als DJ Khaled, Chris Paul en Patrick Mahomes waardoor er extra diversiteit binnen de golfcommunity komt. Bovendien geeft het merk terug aan de zwarte gemeenschap en steunt het initiatieven van andere zwarte golfers. Een onderneming die we kunnen waarderen.

LEES OOK
Weekend Desires #360
Weekend Desires #360
Het is je weer gelukt: je hebt het weekend overleefd. Knap, hoor. Vier het met onze desires van The Gram: View this post on Instagram A post…
Bentley reserveert spot in de streetwearwereld
Bentley reserveert spot in de streetwearwereld
De klassieke, Britse stijl van Bentley Motors lijkt gemaakt voor op maat gemaakt krijtstreeppakken of ligt in één lijn met de dandy-stroming. Máár het historische automerk zet…
Oogverblindende Ferrari-video’s
Oogverblindende Ferrari-video’s
Een Ferrari is oogverblindend. En dat is ook waarom socialmediakanalen bepakt zijn met video’s van de Italiaanse kunststukjes. Daar pluk je als autoliefhebber de vruchten van. Van…