Stijllessen die je kan leren van Harvey en Mike uit Suits

CREDITS: Screenshot Suits | USA Network

Helaas viel afgelopen jaar het doek voor een van onze favoriete series Suits. Wat hebben we genoten. Naast dat we negen seizoenen lang hebben kunnen genieten van 134 afleveringen, de mooiste vrouwen (check ze hier!) en de leukste personages, hebben de dames en heren van de styling afdeling die afgelopen 8 jaar ook zeker hun best gedaan.

Wat zagen de spelers in Suits er iedere afleveing weer op hun paasbest uit. Daarover moeten we het daarom dus nog even hebben. Wil jij er ook zo scherp en stijlvol bijlopen als Harvey en Mike? Lees dan even door. Dit is wat je kunt leren van de kledingstijl uit Suits.

Dit kun je leren van de kledingstijl uit Suits

The suit is een classic voor een reden

Hét kledingstuk van de serie is natuurlijk the suit, a.k.a. het pak. Harvey mag dan een fictief personage zijn, maar de styling afdeling wist maar al te goed hoe het werkt. Het zakelijke pak, zoals we die uit Suits kennen, hoort een classic te zijn. Geen heftige patronen, stoffen of felle kleuren. Ga juist liever voor een traditioneel  materiaal in grijs of donkerblauwe tinten. De les die je daarbij in je achterhoofd kunt houden, maak liever een statement met de fit en model van het pak in plaats van met een schreeuwende kleur. Daarmee kom je zakelijk en elegant over.

On point revers

Mocht je geen idee hebben wat revers zijn, het zijn die teruggevouwen voorpanden van het colbert. Het is dus als het ware het verlangstuk van de kraag. Net zo on point erbij lopen à la Harvey Specter? Zorg dan voor gepunte opgesneden revers. Deze zijn elegant en laten je er breder uitzien waardoor een meer intimiderende indruk zult achterlaten. Belangrijke business meeting? Be like Harvey en haal ‘m uit de kast.

Details

Ook de details van het pak zijn belangrijk. Deze zijn namelijk een verlengstuk van jezelf. Vergelijk het maar met de heren uit Suits. Denk bijvoorbeeld aan de klepzak die je op veel pakken in de serie terug ziet. Het lijkt misschien een kleine toevoeging maar het heeft in het totaalplaatje toch invloed op hoe het geheel eruit ziet. Daarom: een goed pak is ook aan zijn details te herkennen. Doe daar je voordeel mee.

Simple

Hoe verder de seizoenen vorderen, settlen de overhemden van Harvey ook met de tijd. Ook hier gaat hij liever voor simpel en stijlvol. Daarbij houdt hij het vooral bij lichtblauw en wit. Hij laat hiermee zien dat je niet de spannendste kleurcombinaties hoeft aan te hebben om toch stijlvol op het werk te arriveren. Keep it simple.

Vest

Een vest is iets dat in de business wereld vaak vermeden wordt. Toch was Harvey er zeker niet vies van. Om het voorbeeld van de advocaat te volgen, draag je ‘m single-breasted met een simpele V-cut. Qua materiaal match je hem met met die van het pak zelf. Het klinkt misschien saai, maar wanneer je hem afmaakt met een stropdas en de rest van een mooi maatpak ben je om door een ringetje te halen. Het hoeft niet altijd moeilijk te zijn, toch?

Horloge

De oplettende kijker van Suits is het misschien opgevallen dat Harvey in de hele serie slechts één horloge draagt. En laten we realistisch zijn, dat is niet omdat hij te weinig zou hebben. We weten allemaal dat Harvey hier en daar wel eens van het leven genoot. Toch koos hij (of ja, eigenlijk de producers) ervoor om het bij één horloge te houden. En dat siert hem.

Voor de kenners die benieuwd zijn, hij draagt de 350.000 dollar kostende Patek Philippe 5004P Chronograph – over statements gesproken. 

LEES OOK
Bentley reserveert spot in de streetwearwereld
Bentley reserveert spot in de streetwearwereld
De klassieke, Britse stijl van Bentley Motors lijkt gemaakt voor op maat gemaakt krijtstreeppakken of ligt in één lijn met de dandy-stroming. Máár het historische automerk zet…
De meest iconische campagnes van Kith
De meest iconische campagnes van Kith
Bij elke seizoenswisseling zitten wij vol ongeduld de insta-pagina van Kith te herladen. Sinds de eerste campagne van de streetweargiganten toveren ze alle Hollywood sterren namelijk om…
Oogverblindende Ferrari-video’s
Oogverblindende Ferrari-video’s
Een Ferrari is oogverblindend. En dat is ook waarom socialmediakanalen bepakt zijn met video’s van de Italiaanse kunststukjes. Daar pluk je als autoliefhebber de vruchten van. Van…
Wishlist-materiaal
Wishlist-materiaal
Jup, clichés als ‘We hebben nog niet met onze ogen geknipperd en het is al weer bijna kerst’ mogen weer uit de kast… Gift season staat nou…