De ‘Underground’ hashtag laat je een hele andere kant van Australie zien

CREDITS: Brandon Hoogenboom

The Great Barrier Reef, the Opera House, Uluru en Great Ocean Road. Wanneer je aan Australië denkt, zijn dit vaak de eerste dingen die opgenoemd worden. Hier wil reisorganisatie Webjet verandering in brengen. Zij startte namelijk een competitie waardoor reizigers geholpen worden om de onontdekte pareltjes van Australië te vinden.

De ‘Underground’ hashtag laat je een hele andere kant van Australië zien

Met de ‘Show Us Your Australia’ campagne wil Webjet niet alleen reisinspiratie voor toeristen aanbieden, ze willen ook de locals de kans geven om hun deel van de stad of regio te laten zien. Op deze manier krijgen zij de kans om unieke en interessante plekken een podium te geven, waar toeristen niets van af weten. Want zeg nou zelf, wie kent een bestemming nou beter dan de mensen die er zelf wonen?

The game is on 

In de wedstrijd, die vanaf begin september startte, worden Australiërs dus aangemoedigd om unieke en interessante hotspots van hun locale omgeving te delen met de hashtag #ShowUsYourAus. Op deze manier maken zij kans op een Webjet eGift Card ter waarde van $1,000. Hiermee kunnen zij zelf ook weer op zoek naar onontdekte parels in een ander deel van het land.

Deelnemers hebben twee opties om mee te doen. Als eerste kunnen zij een foto inzenden via Instagram. Webjet moet hier getagd worden en ook de hashtag moet erbij staan. Heb je geen foto? Ook dan kun je meedoen.

Deelnemers kunnen namelijk ook een reactie plaatsen op de gepinde Facebook post van Webjet. Hierin moeten zij in maximaal 25 woorden antwoord geven op de vraag: Why do you want to show off Your Australia to other travellers? Op beide platformen zullen uiteindelijk ieder vier winnaars gekozen worden.

Op de al gepostte foto’s is te zien, soms net om de hoek van de populairste toeristenattracties, hoe mooi de prachtigste onontdekte (en instagrammable) plekken van Australië zijn. Oordeel zelf:

https://www.instagram.com/p/CBznKvRHTAr/

https://www.instagram.com/p/CFGpsAijuES/

LEES OOK
Must-see: Nieuw-Zeeland in 8K
Must-see: Nieuw-Zeeland in 8K
Als we jou vragen waar je eerste tripje om te backpacken heen gaat, kunnen wij de antwoorden eigenlijk al invullen: Azië, Australië of toch Zuid-Amerika. Pff. Wat…
Weekend Desires #360
Weekend Desires #360
Het is je weer gelukt: je hebt het weekend overleefd. Knap, hoor. Vier het met onze desires van The Gram: View this post on Instagram A post…
Bentley reserveert spot in de streetwearwereld
Bentley reserveert spot in de streetwearwereld
De klassieke, Britse stijl van Bentley Motors lijkt gemaakt voor op maat gemaakt krijtstreeppakken of ligt in één lijn met de dandy-stroming. Máár het historische automerk zet…
Oogverblindende Ferrari-video’s
Oogverblindende Ferrari-video’s
Een Ferrari is oogverblindend. En dat is ook waarom socialmediakanalen bepakt zijn met video’s van de Italiaanse kunststukjes. Daar pluk je als autoliefhebber de vruchten van. Van…