Weinig speelgoed brengt ons zoveel nostalgie als de iconische stenen van LEGO.
En nu zij een meerjarige samenwerking hebben aangekondigd met Nike, maken ze jong en oud blij.
Het meerjarige partnerschap van Nike en LEGO voor jong en oud
Co-brandend producten, content en ervaringen. Dat is hoe de merken het een beetje voor zich zien. Hoe dat precies vorm krijgt blijft nog raadselachtig, maar we hopen op een paar iconische Nike Air Jordan’s in LEGO-vorm. De samenwerking is in ieder geval bedoeld om kinderen over de hele wereld te inspireren, betrekken en versterken. We durven ons er dus wel aan te wagen om te zeggen dat de eerste lanceringen vooral op het jongere publiek gericht worden. Ah joh, wanen wij ons weer even twaalf jaar oud. Ook prima.
Twee merken, één visie
De samenwerking zorgt er ook voor dat sport en speelgoed dichterbij elkaar komen. ‘We zijn enthousiast om samen met Nike deze reis aan te gaan en te helpen herdefiniëren hoe creatief spel en sport elkaar kunnen verenigen’, aldus Alero Akuya, vice-president merkontwikkeling van LEGO. Dat sluit ook aan bij de bedrijfsvisie van beide merken, waarin creatieve en fysieke activiteiten vooraan staan bij de ontwikkeling van een kind. Wie weet, misschien zien we binnenkort wel hele speelparken van LEGO in samenwerking met Nike.
Wanneer de eerste gezamenlijke bouwstenen van Nike en LEGO in de schappen liggen – of een event wordt ingepland – is nog onbekend. De merken laten ons nog even in het duister tasten, maar goed, alle goede dingen kosten tijd hè.