De meeste merken geven als eerste de SUV een elektrisch sausje. Ook wel logisch als je weet wat dit type auto gemiddeld uit stoot. Daarnaast is er door de grootte van een SUV lekker veel ruimte voor het accupakket. Nu ze bij Mustang ook inzien dat ze een nieuwe weg moeten inslaan, kunnen ze dat maar beter helemaal anders doen. Het gevoel van de vrijheid, het vermogen en het rebelse van de Mustang zit er nog steeds in. Zo is de Mach-E kartrekker van de nieuwe generaties Mustangs.
De hagelnieuwe Mustang Mach-e
De Mustang Mach-E zal eind 2020 gaan verschijnen op de Nederlandse wegen. Je kan dan kiezen tussen de ‘gewone’ en de ‘extended range’ versie. Deze laatste heeft een actieradius tot 600 km. De GT-uitvoering levert 465pk en 830Nm koppel. Hiermee ga je in minder dan vijf seconden naar de honderd. Maar dan zul je hem wel in de Unbridled stand moeten zetten. De andere rijdmodi zijn Whisper en Engage. Iedere modus heeft zijn eigen rijbeleving en bijpassende animaties in het instrumentarium.
Ondanks elektrificatie nog steeds 100 procent Mustang
Met de Mach-E van Mustang willen ze een unieke rijervaring scheppen met behoud van het onmiskenbare Mustang gevoel. Deze rijervaring wordt mede mogelijk gemaakt door een nieuw all-wheel drive systeem. Dit verdeelt de kracht over de voor- en achterwielen voor optimale tractie en beleving. Om het monster af te remmen wordt deze voorzien van Brembo performance remmen.
Een nieuwe weg voor Mustang
Met de Mach-E slaat Mustang een nieuwe weg in, maar toch houden ze vast aan waar de Mustang voor staat. Zo is de Mach-E herkenbaar als Mustang door de lange en krachtige motorkap. Andere elementen zoals de kont met de drievoudige achterlichten maken de Mach-E af.
“Met de nieuwe Mustang Mach-E breekt er een nieuw tijdperk aan voor Ford. We kijken er enorm naar uit dit te delen met onze Europese klanten”, zegt Rowley, baas van Ford Europa. “Deze auto biedt zoveel meer dan alleen lage uitstoot; het gaat om de rijervaring en het stressvrij rijden voor elektrische rijders.”