Hoezo terug naar ‘normaal’? We moeten juist vooruit en samen de wereld veranderen – en beter maken. Dat is de boodschap van Coca-Cola in de nieuwe campagne ‘Open Like Never Before’. De video waarin word-artiest George The Poet een grote rol speelt, markeert een periode van culturele en sociale verandering. Het grootste frisdrankmerk ter wereld roept op tot positivisme en meer open te staan voor veranderingen.
‘Open Like Never Before’: eerste campagne van Coca-Cola sinds COVID-19
De campagne begint met een manifest van de befaamde George The Poet. Dankzij de lockdown heeft hij veel nieuwe inzichten gecreëerd en die deelt hij met de wereld. Het is inspirerend om te zien hoe je een extreem negatieve gebeurtenis om kan toveren tot iets positiefs. De boodschap van George: ‘sta open als nooit tevoren en geniet van wat we om ons hebben.’
Coca-Cola en George moedigen de medemensen aan om zaken vanuit een ander perspectief te bekijken. COVID-19 is wereldwijd een groot probleem, maar daardoor zijn er ook kansen ontstaan. Alleen die kansen moeten de mensen dan wel grijpen. En dat lukt niet als iedereen rond blijft lopen met negatieve gedachten.
George The Poet hoofdrolspeler in de campagne
Tijdens zijn carrière heeft George The Poet altijd al open gestaan voor verandering. Zo heeft hij furore gemaakt in de rap scene, maar heeft hij ook veel podcasts gemaakt én zich beziggehouden met poëzie. Als je het even niet meer ziet zitten, hier een mooie uitspraak van de artiest: ”Door open te staan, sta je altijd met 1-0 voor op de rest.”
Hijzelf heeft COVID-19 gebruikt als reflectiemoment. De wereld kwam even stil te staan, dus George ging voor zichzelf alles op een rijtje zetten. Hierdoor heeft hij geleerd om geduldiger te zijn en zichzelf meer aan te passen. Als we zo allemaal in ’t leven staan ziet de toekomst er rooskleurig uit.