Letterlijk een blik op de toekomst

CREDITS: Coca-Cola

Een glazen bol waarmee je de toekomst ziet, is waarschijnlijk miljarden waard.

Onbetaalbaar dus. Zijn wij eens even blij dat we door de nieuwe 3000 Zero Sugar-smaak van Coca-Cola alsnog een kijk in de toekomst nemen.

De futuristische Coca-Cola 3000 Zero Sugar

Of, nouja, eerder een slok uit de toekomst nemen. Want, zoals we gewend zijn van Coca-Cola, brengen ze weer eens een drankje uit. Echt kijken in de toekomst lukt dus niet helemaal. Toch krijgen ze het met de limited-edition 3000 Zero Sugar voor elkaar om een futuristisch en innovatief drankje te creëren. Een drankje dat het resultaat is van een samenwerking tussen onderzoekers van Coca-Cola en kunstmatige intelligentie. Diezelfde kunstmatige intelligentie heeft ook de verpakking, het logo, het flesje en het blikje ontworpen. En die mogen er ook zeker zijn trouwens.

Coca-Cola, Letterlijk een blik <strong>op de toekomst</strong>
Foto: Tilo Wiedensohler / Coca-Cola GmbH

Smaak van de futuristische 3000 Zero Sugar

Het innovatieve drankje smaakt nog altijd écht naar Coca-Cola, maar wel met het jaar 3000 als inspiratie. Stijn Belaen, Brand Manager bij Coca-Cola. ‘Met hulp van AI technologie hebben we ons een voorstelling gemaakt van hoe Coca-Cola in de verre toekomst mogelijk zou smaken.’ Vandaar ook de naam. Wat het jaar 3000 dan precies aan smaak brengt, wordt door de topvrouw van Coca-Cola, Oana Vlad, niet heel veel duidelijker gemaakt: ‘Het is 85 tot 90 procent cola. En de andere 10 tot 15 procent wijkt daarvan af.’ Tja, daar worden we niet heel veel wijzer van. Anyways, de omschrijving doet er toch niet toe, aangezien de limited edition variant ondertussen al verkrijgbaar is in de supermarkten. Kan je hem gewoon zelf beoordelen.

Meer dan alleen een innovatief drankje

Als je de suikervrije versie koopt, krijg je er meteen een QR-code bij die je begeleidt naar het jaar 3000 in de digitale wereld. Via de zogeheten Creations Hub kijk je door middel van een 3000 AI-lens naar hoe onze wereld er mogelijk in het jaar 3000 uitziet.

A.I. op zijn best

Het is een mooi voorbeeld hoe A.I. op een positieve manier ingezet kan worden. Eén van de voorbeelden die we de laatste vaker zien. We nemen je even mee:

Don Diablo met allereerste A.I.-clip

De allereerste officiële muziekvideo gecreëerd met artificial intelligence is op een ongekend hoog niveau. Zowel op technologisch als creatief vlak. Dat het van de komt van Don Diablo, is niet gek. Naast DJ is de Nederlander namelijk ook kunstenaar en creative. In de video hoor je een door Don Diablo geproduceerd nummer, maar is gebaseerd op de socialmedia-sensatie en pianist Tony Ann. Hij ging met Rain compleet viraal, zo’n 50 miljoen views,  en de Nederlandse DJ maakte er een remix van. Fans pleitten voor een officiële release en daarna ging het snel. Ze kwamen samen in Los Angeles en zo werd Future Rain geboren. Een mix van klassieke pianomuziek met de futuristische sound van Don Diablo. Perfect voor een video die door A.I. is gemaakt.

Rappers van nu in 1800

Met artificial intelligence kunnen we de toonaangevende mensen van nu steken in het jasje van vroeger. Dat levert heerlijke beelden en die delen we graag met jou. Op het Insta-account montreality kwamen we onder anderen Playboy Carte, Asap Rocky en Post Malone als stijlvolle ‘1800-ers’.  Een mooi voorbeeld van de voordelen van digitale kunst.

Source:
LEES OOK
Het ijzersterke whiskyverhaal van Jura
Het ijzersterke whiskyverhaal van Jura
Het onbereikbare bereikbaar maken. Iets waar we vaak, in woord en geschrift, over vertellen. En precies dat doet Jura met zijn whisky’s al sinds 1810, vanaf het…