BrewDog geeft klimaatbewust nieuwe betekenis met biertemperatuur-test

CREDITS: BrewDog

Sinds de oprichting van BrewDog kunnen we bier drinken terwijl we de aarde helpen. De ultieme win-win situatie.

BrewDog laat Nederland kennis maken met hun heerlijke bier door middel van een ludieke campagne, zoals alleen BrewDog dat kan.

Bier en bewustwording gaat bij BrewDog hand-in-hand

Het verschil van twee graden. Zo luidt de nieuwe campagne van de eerste CO2-negatieve brouwerij ter wereld. De campagne is sinds afgelopen week gestart om bewustzijn te creëren over de aarde, aangezien deze in de afgelopen jaren al twee graden is gestegen. Wanneer de temperatuur in Nederland met nóg twee graden zou stijgen, verdrinken we in de zee. Tja, als we dan toch moeten kiezen dan verdrinken wij liever in het pils van BrewDog.

BrewDog, <strong>BrewDog</strong> geeft klimaatbewust nieuwe betekenis met biertemperatuur-test
Foto: BrewDog

Een wereld van verschil

Om te laten zien dat er écht actie nodig is, laat BrewDog haar Punk IPA’s proeven aan mensen die geblinddoekt zijn. Een biertje heeft in dit geval een warmte van vijf graden, terwijl het andere biertje zeven graden is. Volgens de proefpersonen bestaat er een wereld van verschil. En dat kan best letterlijk genomen worden, aangezien de wereld er opeens heel anders uitziet wanneer deze met nog twee graden extra stijgt.

Details van de nieuwe campagne van BrewDog

Als jij dat dus niet op je geweten wilt hebben, bestel je dus bier van BrewDog. Of je kan hun winkels in Amsterdam en Rotterdam een bezoekje brengen. Maar dan wel op het fietsje hè, amigo. Bekijk hieronder nog even de creatieve campagne van BrewDog, waar de mensen toch redelijk versteld zijn over het verschil van twee graden in de smaak van bier. Hoe kouder, hoe beter. Zo simpel is het.

Vond je dit artikel interessant? Check hier al onze nieuwtjes over de lekkerste drankjes en hapjes. Meer fan van gentleman dranken zoals een goede whiskey? Kijk dan hier.

LEES OOK
Het ijzersterke whiskyverhaal van Jura
Het ijzersterke whiskyverhaal van Jura
Het onbereikbare bereikbaar maken. Iets waar we vaak, in woord en geschrift, over vertellen. En precies dat doet Jura met zijn whisky’s al sinds 1810, vanaf het…
Tijdreizen in het adembenemende Dubai
Tijdreizen in het adembenemende Dubai
Als je aan iemand vraagt wat het eerste is waar diegene aan denkt bij de stad Dubai, dan krijg je antwoorden zoals: supercars, wolkenkrabbers, gemoderniseerd, fashion, olie,…