Ergens in de wereld is het goed gegaan. Sports verwerven in fashion. Het kan ook verkeerd uitpakken, laten we dat vooropstellen, maar we hebben een tegenbeeld in onze inboxen zien verschijnen: PUMA x AMI. Kleurrijk, doch neutraal, en waar het effe kan een graphic waar je u tegen zegt.
PUMA X AMI
Marketingpraatjes zijn er om – soms – omarmd te worden. Het geeft toch aan waarom merken iets doen. “De samenwerking met AMI was een no-brainer. De naam betekent letterlijk ‘vriend’ en dat is waar PUMA voor staat: een gemeenschap, een familie,” vertelt Adam Petrick, hoogvlieger bij PUMA. Aha, dat is waar de collectie dus om draait.
Het kenmerkende hartje van AMI is subtiel, maar stijlvol samengevoegd met het PUMA-logo om een co-branded graphic te maken. Helemaal in de stijl van nu. Dit is terug te zien op alle items uit de collectie, met onder andere sneakers T-shirts, jassen, hoodies, broeken en crews.
Romeo Beckham en Mia Regan
De collectie is geïnspireerd op vrienden, familie en mensen die dicht bij je staan. Niet vreemd, want AMI komt van het Franse woord ‘vriend’. Om liefde uit te dragen hebben de twee merken Romeo Beckham en Mia Regan gestrikt als modellen. Deze twee zijn nog kneitertje verliefd en zijn vastgelegd door fotograaf Eddie Wrey.
Het kledingmerk AMI stond al een tijdje op onze radar. Ze leggen een bepaald type nonchalance vast van de Frans hoofdstad. Het is cool, jong en zorgeloos, maar wel gemaakt met premium materialen, waardoor de grens tussen casual en chic vervaagt.
Je shopt de items vanaf 19 maart op de sites van beide merken, en in verschillende stores.