Streetwear en kip. Het klinkt gek, maar als je verder nadenkt, weet je dat de twee culturen hand in hand gaan.
Om dat te benadrukken heeft KFC nu een brute capsulecollectie ontwikkeld met het Rotterdamse streetwearmerk Banlieue.
Rotterdams streetwearmerk Banlieue geeft KFC spot in fashion
Dit hebben ze gedaan in samenwerking graffitikunstenaar JEEJ. Waar hij eerder de restaurants in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag gebruikte als een soort canvas, vind je nu zijn art work op een oversized T-shirt. Plus: ook op de nu al iconische (en herbruikbare) KFC x Banlieue bucket.
Opbrengst naar Banlieue Foundation
De T-shirts zijn tijdelijk exclusief verkrijgbaar, en ook de team members van de restaurants dragen het. Mooi meegenomen: de opbrengst van de T-shirts gaat naar het Banlieue Foundation. Mocht je 22 Hot Wings willen halen in stijl, dan kun je de bucket met kunst halen in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag. Met deze bucket wordt ook het einde van wegwerpplastic in het ingeluid, maar dan wel in stijl.
7FEST
Ons statement dat streetwear en kip hand in hand gaan, werd bevestigd op het festival 7FEST. Hier namen de twee merken namelijk de volledige artiestenlounge over. Volledig in stijl van de capsulecollectie, natuurlijk. En dat hebben ze daar geweten ook: