Kerstcampagnes. Ze vliegen je in deze tijd om de oren. De eeuwenoude, zoetsappige reclames met opa & oma aan het wachten op de kleinkinderen blijven scoren, en ze zullen ook nooit verdwijnen. Ondanks dat iedereen daar een kant-en-klare mening over heeft.
Dan is het extra lekker als er merken zijn die iets anders doen. Daar wordt een mens blij van. JD Sports is zo’n merk. Met hun campagne ‘King Of The Streets’ laten ze zien dat ze snappen wat streetwear-liefhebbend Nederland wil.
JD Sports: King Of The Streets
Daar hebben ze aantal grote namen voor gestrikt. Onder anderen Trent Alexander-Arnold (Liverpool), Jadon Sancho (Manchester United), YouTube-sensatie KSI en rapper Aitch staan in de schijnwerpers. Elke ster belichaamt daarmee de pioniersgeest van het merk.
Ode aan Britse straatcultuur
De campagne is een ode aan de Britse straatcultuur, met een extra laagje kerstsfeer. JD Sports zet sinds ’82 al de toon in fashion. Deze campagne beademt dat en is opgenomen in Greater Manchester, op steenworp afstand van de plek waar het merk 40 jaar geleden het levenslicht zag.
Peter Cowgill, uitvoeringsvoorzitter van JD Sports: “We zijn vanaf het begin onderdeel van de straatcultuur. Het bedrijf heeft altijd de verschillende gemeenschappen die bij ons winkelen en de bijbehorende cultuur omarmd. Kerst is een geweldig moment om die verbondenheid te vieren.”
Geen JD Sports, geen winkelstraat. De winkels zijn een synoniem voor passie, streetwear, cultuur en liefde voor fashion. En de nieuwe campagne is daar een synoniem van. Een gewone winkelstraat wordt omgetoverd tot een fashionwalhalla. Alle winkels worden overgoten met een sausje JD-kerstvibes. Check ‘m hieronder:
Pssst…. onder de video krijg je nog een aantal verse sneakers voorgeschoteld.
Verse sneakers
Sneakers zijn hét beginpunt van je streetwearoutfit. Dit snappen ze als geen anders bij JD, en daarom brengen ze tijdens deze kerstcampagne verse sneakers aan de man. Deze paartjes zijn exclusief verkrijgbaar bij JD Sports. Wij zochten een aantal pareltjes voor je op:
Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met JD Sports..