We zeiden het al: voetbalshirts, en dan voornamelijk de retrovarianten, vinden steeds vaker hun weg naar de alledaagse outfit.
En adidas? Die doet daar met hun nieuwe Originals Football Icons nog even een schepje – of twee – bovenop.
Overdosis nostalgie tijdens nieuwe campagne van adidas
Met Messi in de hoofdrol van de campagne, lanceert adidas een collectie die naadloos inspeelt op de fashionhype van het moment. De nieuwe release herbergt allerlei iconische voetbaltenues die de gloriejaren van het voetbal in stijl terugbrengen. De beste speler ooit poseert bijvoorbeeld met het shirt waarin Maradona ooit schitterde tijdens het WK van ’94. Verder zien we nog heel veel meer iconische shirts die een absolute overdosis aan nostalgie serveren.
De perfecte balans tussen sport en lifestyle
Denk bijvoorbeeld aan het tenue waarin Duitsland in ’96 het EK op Wembley pakte, of het shirt van Mexico uit ’86 waarmee ze uiteindelijk na de penaltyreeks in de kwartfinale naar huis werden gestuurd. Dat waren destijds al mooie shirtjes, maar dankzij de vernieuwde pasvormen van adidas, zijn ze nu al helemaal pareltjes voor het oog. Naast de nieuwe pasvorm, maakt adidas ook gebruik van een andere stof en afwerking. Op deze manier vinden de iconische voetbalshirts nog meer aansluiting met lifestyle.
adidas brengt ode aan voetbalfans
Een ware ode aan voetbal en haar fans van adidas. Zo mag je de nieuw collectie van het merk toch wel bestempelen vinden wij. Aansluitend op die ode, duikt adidas ook nog eventjes in de voetbal archieven uit de jaren ’70 met de Adicolor collectie. Deze collectie is volledig geïnspireerd op de tenues in de kleuren van de door adidas gekleden landen in Zuid-Amerika en Europa.
Vond je dit artikel interessant? Check hier al onze artikelen over de nieuwste fashion items en trends.