Nadat Audi laatst met een elektrische scooter kwam, ziet nu ook SEAT heil in deze markt. Zij introduceerden een nieuwe e-scooter. Deze ontwikkeling is ook erg logisch nu de last mile steeds minder autovriendelijk is. Steeds meer steden sluiten het centrum voor verkeer met verbrandingsmotoren. Dit zal in de toekomst alleen maar meer gaan worden. SEAT speelt hier met de e-scooter op in.
SEAT zet een business unit op voor de e-scooter
Op het Smart City Expo World Congres heeft SEAT hun eerder aangekondigde e-scooter gepresenteerd. Daarnaast presenteerden ze ook een e-step en een nieuwe Business Unit (BSU), genaamd SEAT Urban Mobility. Als het aan SEAT ligt, gaan ook andere concepten en producten in de toekomst onder deze BSU vallen. Met de elektrische scooter gaan ze zich in schrijven in de markt.
SEAT e-Scooter
De nieuwe e-scooter gaan we waarschijnlijk in Nederland niet tegenkomen met een blauw plaatje. De scooter moeten namelijk een vermogen krijgen van net geen 15pk, waarmee hij een 125cc makkelijk bij kan houden. De top ligt dan ook rond de 100 km/u en in 3.8 seconden zit je op 50 km/u.
Met een volle lading haal je 115 kilometer en is hij leeg, dan pak je de accu uit de scooter en zet je hem binnen op het laadstation of hang je hem aan het stopcontact. Je kunt ook kiezen voor een publieke laadpaal en dan kost een lading 100 kilometer je zo’n 70 eurocent. De scooter heeft een buddy voor twee helmen, handig als je met z’n tweeën op pad wilt. Tot slot kun je de scooter traceren via de app, waarschijnlijk kun je hierop straks ook zien hoe vol hij is.
DGT 3.0
Ook presenteerde SEAT de DGT 3.0. Hierbij werken ze samen met de Spaanse autoriteiten. Door middel van DGT is de auto verbonden met verkeerslichten en matrixborden om de veiligheid en doorstroming te bevorderen. Ook de bestuurder heeft hiervan natuurlijk veel profijt!