Oliver Blume schreeuwde het van de taken: ”Wij gaan nooit een elektrische variant van de 911 bouwen!” Nu, nadat er jarenlang gespeculeerd is, komt er toch echt een hybride Porsche 911 aan. De CEO van het Duitse merk heeft het bevestigd op de jaarlijkse persconferentie en hij wordt krachtiger dan ooit.
Hybride Porsche 911 gaat er toch komen
Ein-de-lijk is Porsche overstag gegaan. Waar eerder de Taycan wel volledig elektrisch werd gemaakt, bleef de 911 achter. Waar andere merken al jaren elektrische modellen uit de grond stampen bleef Porsche een beetje op de achtergrond. Tot nu dan, en als je het doet dan doe je het goed.
Nog even gissen
Hoe die eruit gaat zien en wat bijvoorbeeld de top speed wordt van de nieuwe 911 is nog niet bekend. Tijdens zijn speech koos Blume namelijk voorzichtig zijn woorden. Vandaar dat het nog even gissen is hoe de elektrische 911 van de lopende band komt rollen.
Toch kunnen we stellen dat het aantal pk’s ‘zeer veel’ gaat worden. Het specifieke getal zijn we je helaas nog verschuldigd maar als Oliver het zegt, geloven we dat. We kunnen wel een inschatting maken. Ervan uitgaande dat Porsche een motor pakt uit de meest krachtige 911 en die combineert met de sterkste elektromotor dan zit je bijna op 800 pk. Niet slecht hé?
Wat gaan we beleven?
De dikste 911 van dit moment, de Turbo S, heeft 650 pk en 800 Nm. Daarmee bereikt de Porsche een topsnelheid van 330 km/u en vlamt de auto in 2,7 seconden van 0 naar 100 km/u. Dit moet bij de hybride Porsche 911 allemaal net iets meer én net iets sneller worden.
Er was geen houden aan voor Porsche. Als het bedrijf was blijven volhouden dat er geen elektrische 911 op de markt dan was het nog meer achter de feiten aan blijven lopen. Hoe je het wendt of keert: het zal toch de toekomst worden. Of is elektrisch rijden al het heden? Nu er ook een elektrische 911 komt, komen we in ieder geval wel in de buurt.
Sowieso een Porsche 911 liefhebber? Dan is het kijken van deze docu het meer dan waard: