The Great Barrier Reef, the Opera House, Uluru en Great Ocean Road. Wanneer je aan Australië denkt, zijn dit vaak de eerste dingen die opgenoemd worden. Hier wil reisorganisatie Webjet verandering in brengen. Zij startte namelijk een competitie waardoor reizigers geholpen worden om de onontdekte pareltjes van Australië te vinden.
De ‘Underground’ hashtag laat je een hele andere kant van Australië zien
Met de ‘Show Us Your Australia’ campagne wil Webjet niet alleen reisinspiratie voor toeristen aanbieden, ze willen ook de locals de kans geven om hun deel van de stad of regio te laten zien. Op deze manier krijgen zij de kans om unieke en interessante plekken een podium te geven, waar toeristen niets van af weten. Want zeg nou zelf, wie kent een bestemming nou beter dan de mensen die er zelf wonen?
The game is on
In de wedstrijd, die vanaf begin september startte, worden Australiërs dus aangemoedigd om unieke en interessante hotspots van hun locale omgeving te delen met de hashtag #ShowUsYourAus. Op deze manier maken zij kans op een Webjet eGift Card ter waarde van $1,000. Hiermee kunnen zij zelf ook weer op zoek naar onontdekte parels in een ander deel van het land.
Deelnemers hebben twee opties om mee te doen. Als eerste kunnen zij een foto inzenden via Instagram. Webjet moet hier getagd worden en ook de hashtag moet erbij staan. Heb je geen foto? Ook dan kun je meedoen.
Deelnemers kunnen namelijk ook een reactie plaatsen op de gepinde Facebook post van Webjet. Hierin moeten zij in maximaal 25 woorden antwoord geven op de vraag: Why do you want to show off Your Australia to other travellers? Op beide platformen zullen uiteindelijk ieder vier winnaars gekozen worden.
Op de al gepostte foto’s is te zien, soms net om de hoek van de populairste toeristenattracties, hoe mooi de prachtigste onontdekte (en instagrammable) plekken van Australië zijn. Oordeel zelf:
https://www.instagram.com/p/CBznKvRHTAr/
https://www.instagram.com/p/CFGpsAijuES/